måndag 11 oktober 2010

isigt


Vilken tur att jag tog in de sista krukväxterna jag är rädd om, igår (alla utom den stora fuchsian...)! Vi hade neråt tre minusgrader i natt och det tog nästan tio minuter att lyckas spetta bort en tunn men enveten beläggning på bilrutorna. Mina pelargoner hade nog inte gillat att behöva övernatta ute. Undrar förresten hur agaphantusen mår..? Glömde kolla det.

Idag känns det verkligen att jag prioriterade rätt igår. Om nu "prioritera" är rätt ord för att följa vad som mest kändes som minsta motståndets lag. Idag är jag, trots morronmörker och isbark, rätt pigg och taggad för dagen och veckan. Jag tror minsann jag har sovit mina åtta i natt, trots att jag gick upp vid sex. Drack mitt morronkaffe och lyssnade på lite P1-morgon tillsammans med min käraste innan det var dags att dra iväg mot Småland och ett fullpetat schema, genom färgsprakande skogar och lättande dimmor. Jag fortsätter lyssna på Pride and Prejudice och önskar ljudkvaliteten vore bättre. Mina öron känns slitna efter 40 minuters lyssnande... Men berättelsen fångar mig och när jag är klar med den får nästa lyssningsprojekt bli Emma.

Nu blir det jobb!


Emmaboda 11 oktober, 2010

Inga kommentarer: