måndag 4 oktober 2010

på'at igen

(Tidslinje)

Helgens roadtrip var rolig, men också slitsam. Det känns inte minst idag. Det var tungt att kliva ur sängen och vackla mot duschen för en stund sedan. Men nu sitter jag här med mitt morronkaffe och nyhetsmorgon på P1 och vaknar till liv, vartefter.

I fredags körde vi alltså upp mot Örebro för att träffa syrran Cia. Vi tillbringade några trevliga timmar med prat och vin och på lördagsmorgonen tog vi lite sovmorgon och åt frukost i lugn och ro, för att sedan ge oss ut på stan en liten runda och göra ett par ärenden. Vid lunchtid var vi hemma hos Cia igen och sammanstrålade där med mor och far. Det känns bra att träffa dem.

Frampå eftermiddagen körde vi till Kil, alla tre, för att umgåsas och kräftfesta med Malin, Per och några till. Vi hann träffa Fanny, Viggo och Leo också innan de for på annat håll.

Kräftskivan var kul och slutade som sig bör på fel sida av klockan tre. Igår kändes det rätt okej, när jag körde hela vägen hem men efter att ha ätit middag somnade jag i soffan framför teven, vid sju...

Och idag är det alltså lite uppförsbacke. Men det är ju bara att kavla upp ärmarna och ge sig på'at. No mercy, liksom. Och jag har en ganska lugn dag på jobbet. Förutom lektionerna ska jag mestadels bara sitta och rätta en triljard grammatikdiagnoser. Jippi. Typ.

Men först fyller jag på kaffemuggen och lyssnar på lite mer nyheter.

Och hörni... det är Kanelbullens dag idag!


Emmaboda 4 oktober, 2010

Inga kommentarer: