fredag 8 juli 2011

det stavas s e m e s t e r!

Sådärja. Lång termins färd mot ledighet är över. Sommarskoleeleverna har vinkats av med hjälp av glass, film och goda ord på vägen. Några har dessutom nått godkänt i sitt ämne! Bra jobbat!

Jag har ju suttit många eftermiddagar och kvällar på altanen och liksom låtsats att jag har fri tid. Men det har ju mest handlat om självbedrägeri - eftersom jag måste upp tidigt på morgonen har jag ju de facto inte ägt mina kvällar. Men nu. Nu gör jag det. I fem veckor äger jag, och ingen annan, min tid. Min själ ska få ro. Det ska få bli galet sena nätter och sköna sovmornar och må-bra-saker för hela slanten! Jag börjar ikväll, med Piabesök, god mat och dryck och samtal långt in i natten!

Egentligen har jag ju redan börjat. Vin, sköna utefåtöljen och god bok. Lättaste regndropparna mot altantaket. En mild liten vind. Och some sweet soul music...

Inga kommentarer: