onsdag 13 juli 2011

i'm ready!

Malin, Per, Fanny, Viggo och Leo är på ingående! På spisen puttrar en smakfull köttfärssås i en gryta, i kylen vilar en coleslaw och till detta blir det Barillas spaghetti. Jag har t o m köpt ketchup! I frysen finns dessutom vaniljglass och en försvarlig mängd kanelbullar och i skafferiet hittas hallonsaft, chokladsås, kolasås och karamellströssel. Bra-att-ha-saker när man har småfolk i Huset! Dessutom finns det några goda ostar och lite kex att tillgå, samt vin, för storfolket.

Rörkillen var här tidigare idag, för en crash course i CTC 1200. Nu eldar den inte i tid och otid. Och när han gått upptäckte jag att tvättmaskinen inte ville tömma ur sköljvattnet. Men bra kvinna försöker reda sig själv i första hand så jag lyckades hitta ett hittills okänt filter som var helt igensatt av lätt äckligt gojs. När jag lossat och rensat det gick den som smort igen, maskinen!

Annars har jag tränat, handlat, varit på Miljöstationen med en massa skräp, besökt bibblan för att skriva ut lite grejer (och givetvis lånat böcker samt samspråkat med Gabriela och John som jag sprang ihop med där), småplockat, pratat en stund med Jenny och legat på soffan och lyssnat någon timme på Joyce Carol Oates A Fair Maiden. Jag tror minsann jag sov en liten kvart också. En rätt skön dag, helt enkelt.

Kvällen går i familjens tecken. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: