lördag 29 juni 2013

egentid

Ikväll njuter jag mitt eget sällskap. Jag spajsar upp det med att sitta på altanen (OK... Katten är ju med, också...) och lyssna på Crawler och regnsmatter mot altantaket. Kvällen kräver en varm tröja och färgglada sockar. Trädgården ligger tyst. På verandan* mot gatan brinner en lykta så fint - den fick jag av Malin & Per när de var här förra helgen. Idag har jag pysslat upp den. Och det får vara hur mycket sommarkväll som helst... det lite gråmulna kräver mjukt ljussken.


Jag tänker. Om relationer. Egna. Andras. På vad som håller ihop en relation - och på vad som bara verkar göra det men i själva verket bildar ett staket. Gör relationen till en slags fångenskap... Jag tänker på vad frihet kan vara värt och vilket pris tryggheten har.

Vad Katten tänker på just nu vet jag inte.

Where Is The Money - Crawler




* eller vad jag ska kalla ingången ut mot gatan? Den är ju för stor för att kallas "förstukvist"...

Inga kommentarer: