lördag 1 juni 2013

juni

Ingen myndighetsutövning idag!
Jag vaknar av ett envetet pipljud. Korta, entoniga nästan lite halvfalska visslingar i serier om ungefär 5-5-6-5-8-7 som gör det svårt att somna om. Jag kollar klockan. 03:44. Men för tjyvingen. Kan inte fåglar sova som vanligt folk? Och inte vill jag ju stänga fönstret, heller. Till slut somnade jag om och vaknade vid en mer anständig tidpunkt. Tio över sju.

Nu är kaffet klart och uppburet, i radion är det Lundströms bokradio och fåglarna har dämpat sig något.

Planer för dagen är att grundmåla allt trävirke på altanen, samt behandla trappan med träolja. Jag tror också att jag ska knalla bort till Lilla Söta Färgaffären och köpa ett par burkar lackfärg och åtminstone vara förberedd ifall inspirationen att måla om cafésetet faller över mig, till exempel. Inspirerad av Mings länktips från i förrgår ska jag köpa en burk lila och eftersom jag också tog intryck av syrran Malin får det bli en burk limegrönt också.

Och så ska jag se om jag kan dra upp den där gamla träbänken från källaren, som jag ska ha plantor på, och kanske ska den målas, den också? Den är liksom bara gammal och sliten - inte snyggt gammal.


Inga kommentarer: