onsdag 19 juni 2013

lite ljusgrått sådär


Inte läste jag något igår, heller. Katten kom, som vanligt, och höll mig sällskap en stund och så snart han flyttade ut till fåtöljen i hallen somnade jag. Jag vaknade vid tolv med en bedrövlig hosta men lyckades somna om och sedan undrar jag om jag ens rörde mig innan det var dags att kliva upp...

Lite ljusgrått och löften om regn idag. Det är bra för trädgården och "odlingarna". Tror förresten jag ska köpa hem några rejäla tomatplantor idag. De jag dragit upp från frö kommer antagligen inte ge någon skörd på den här sidan jul...

Arbete väntar. Vi har organiserat oss på ett smidigt vis och det är fullt upp utan att vara alls stressigt. Jag känner stor tillfredsställelse när jag i lugn och ro hinner ägna varje elev en god stund, under varje arbetspass. Hejdålunch med alla kollegorna blir det också. De har sista dagen idag innan de går på ledighet och jag ser ett ljus därborta i tunneln. Måtte det inte vara ett tåg, som sagt.


Inga kommentarer: