söndag 16 juni 2013

full speed ahead

It ain't over 'til it's over. Nu lägger jag i överväxeln. Tre veckor kvar att jobba. Sommarskola. Det blir lite annorlunda än mitt vanliga arbete vilket gör att det känns helt okej, faktiskt. Och när sommarskolan är över har jag ändå fem hela veckors ledighet att avnjuta.

Jag pratade med syrran Malin en stund igår. Vi är helt överens om att göra midsommar till en så avslappnad tillställning det bara är möjligt. Förbereda, laga-lätt och improvisera. Fokusera på breezers, altanhäng och att ungarna ska trivas och ha kul. En av mina ungar kommer ju också, förresten...

Mannen i mitt liv!
Annars har natten varit lugn och tyst. Jag har sovit gott i min säng och Katten gick ner och la sig på sin röda puff, i vardagsrummet, efter att ha varit uppe en vända hos mig och sagt godnatt. När jag vacklade nerför trappan, lätt morgonyr, kom han och mötte mig och pratade med mig med vänlig ton. Men jag tror bestämt att han saknar Jenny...

Answering Bell - Ryan Adams

2 kommentarer:

Matilda sa...

Lillebror är SÅ FIN här!!!

magda sa...

Jaaa! Skitsnygg ung man (i en femtusenkronorskavaj, lånad av Brander...)! <3