lördag 22 juni 2013

god morgon

Om en bortser från att min hals värker för tredje dagen i rad (och det försöker jag verkligen göra), det faktum att en ganska trist blåst fick oss att ge upp och flytta in det stora bordet från altanen och att så snart det var gjort bröt solen igenom... så är detta en god morgon. Gårkvällen var familjärt och puttrigt trivsam utan några som helst åthävor. Några spelade spel, andra satt på altanen och småpratade. När de små lagt sig och de stora började kolla på V for Vendetta gick jag och la mig för att läsa en stund. Med gott samvete - klockan var en bit över midnatt. Såvitt jag minns öppnade jag dock ingen bok. Mina ögonlock liksom bara föll ihop, av sig själva.

Och jag hann knappt slå upp dem igen, på morronkanten, innan ett purrande, kelsjukt pälsmonster dök upp i sängen och parkerade tvärsöver mig. Kärlek.

Dagen idag? Vi får väl se. Inga planer lagda. Men en promenad får det i alla fall bli. Och mer kaffe. Nu.

Instagramkatt.

Inga kommentarer: