onsdag 5 december 2012

att bara komma hem, liksom

Fast den här bilden tog jag i morse när jag gick från mitt Hus.

Det står där och välkomnar mig när jag kommer promenerande genom kvarteret, på väg hem från jobbet. Mitt Hus.


Ibland är jag trött på det och vill sälja det, bo i en skitbillig liten lägenhet och ständigt spara till roliga resor. Oftast vill jag det inte. Det är väl ungefär som ett förhållande...

Idag var en sådan dag då Huset är som en gosig filt som omsluter mig i samma ögonblick jag kommer inom dörren. Brännaren mullrar ett "välkommen" nerifrån pannrummet och överallt står ljus klara att tända.

Jag är lite för trött och splittrad så här års, men när ljuset återvänder ska jag göra lite trevliga saker med Huset. Måla ett par garderober och kanske i källaren också. Bygga om altanen (skulle gjorts i våras...). Byta gardiner i mitt sovrum (ett av två rum som har sådana). Sånna goa grejjer.

Ikväll ska jag dock bara hänga i soffan, vila så jag pallar resten av veckan och kanske dricka te också.

Inga kommentarer: