torsdag 13 december 2012

denna dagen ett liv

Siccan a day...

Hela dagen i muntliga examinationer. Vi håller humöret och gnistan uppe, Susanne och jag, ända tills det sista gänget elever lämnat oss. Men sedan har vi inte mycket ork kvar. Jag försökte stanna en stund och börja titta en sista gång på min dokumentation och börja nita betygen i katalogen, men det funkade inte så bra. Så jag la ner det och traskade hemåt i den mörka, kalla kvällen.

Jag gillar provtillfällen där alla har möjlighet att inte bara visa vad en kan utan också får en möjlighet till ytterligare lärande. Jag tror vi alla lärt oss idag; jag vet med säkerhet att jag gjort det. Alltifrån teknisk datorsupport till spännande och inspirerande inblickar i hur unga människor tänker och resonerar kring framtiden. Jag tror också att vi lärt känna varandra ytterligare.

I mitt Hus är det nu tända ljus, filtar och slötittande på SVT 1:s nyhetstimme som gäller, och sedan vete fåglarna om jag inte ska krypa i säng och läsa någon timme. En dag kvar på arbetsveckan.

Glasses. Magdalena Ronnby. CC (by)

Inga kommentarer: