fredag 8 juni 2012

nu igen!

Jag inser att det redan är fredag igen. Fin Fredag. Mitt bankkonto är dock inte särskilt fint - fortfarande inga pengar inne. Jag ska ringa banken när de behagar öppna. Nu får de banne mig sluta snylta på mina pengar. När jag lånar dem pengar får jag i princip ingen utdelning alls...

Men hur eller hur är kaffet gott, solen skiner och björkarna står blickstilla. Det kan mycket väl bli en tur till stranden idag. Planen var ju att åka in till stan och hämta klänningen jag lagt undan - och passa på att leta röda skor! - men det får kanske vänta till imorgon, då.

När jag druckit mitt kaffe och sakta vaknat till liv ska jag fixa lite härhemma och sedan får jag alltså se. Kanske browsa efter mönster till en fin kofta att sticka? Läsa? Åka ut till Kilenegården och gå en långrunda i skogen? Allt är möjligt...

Kanske skulle jag plantera ut den där rabarberungen?

Inga kommentarer: