onsdag 27 juni 2012

på tur

Vädret lockar ut oss på en liten hojtur. Vi kör på slingriga vägar längs blåa sjöar. Förbi ängar och hagar med lupiner, smörblommor och hundkäx. Över älven och genom idylliska byar och samhällen. Och så har jag hittat en fin och smidig väg att cykla hem från jobbet på! Den ska testköras endera veckan.




Nu blir det nog lite altanhäng och så småningom startas grillen. Av "svägerskan" fick jag ett knippe rabarber, när vi var förbi på en mugg kaffe på förmiddagen. Det känns lite frestande att baka en paj... Och så ska jag fundera på vad jag ska hitta på med garnfyndet (ljuvligt ECO-ullgarn, plus några nystan i mjukaste alpacka) från en synnerligen välförsedd och gemytlig garnaffär som jag händelsevis snubblade över när vi skulle småproviantera. Minsann om det inte satt några trevliga damer där och gjorde smygreklam för deras stickcafé också!

Inga kommentarer: