söndag 3 juni 2012

söndagar

Detta är näst sista fulsöndagen innan midsommar. Ändå är den inte ful. Jag har ju Mats (a k a älsklingen) här. Ute skiner en sned aftonsol och försöker lura ut mig på en promenad. Sällan. Det snålblåser och jag har ingen lust. Det får bli en annan kväll. Jag är lite rastlös. Vill göra något, men vet inte vad.

I stället läser jag lite intressanta bloggar och funderar på att krypa i säng tidigt med älskling och god bok. När kärleken och närheten är ny blir det inte så mycket läst om kvällarna, trots att jag tycker det är ett skönt sätt att avrunda dagen på. Men någonstans tänker jag att en hittar den där balansen (vardagen?) där en både kan bejaka varandra och sina övriga intressen eller preferenser. Eller?

Jo. Så måste det naturligtvis bli. Annars blir det ju konstigt.


Inga kommentarer: