torsdag 21 juni 2012

sätta mål

En del har nyårsföresatser. Det har inte jag. Däremot har jag semesterföresatser. De varierar från år till år. Förra året handlade de om att njuta in Huset, hänga på altanen samt pyssla järnet. I år är det fokus på att göra saker tillsammans med älsklingen; vila, läsa, åka motorcykel, cykla, njuta blues och i största allmänhet vara i nuet. Och... att jobba på min träningsföresats: att kunna springa en mil i höst! Nu finns inte längre några direkta "hinder" för detta utan det är bara att köra! Jag ska inte tråka ut er med rapporter men tanken är att powerwalka, sedan intervallträna (dvs varva gå och springa) och så småningom enbart springa. Fem kilometer till att börja med. När jag fixar det ska jag bygga vidare. TJOHEJ!


Och så ska jag SKRIVA.

Inga kommentarer: