torsdag 26 juli 2012

alla dessa dagar...

Igår fick vi en helt ljuvlig kväll på altanen. Lite skön musik och skönt småprat i den ljumma kvällen. Just så som jag önskar att fler sommarkvällar vore, i stället för att vi kurar ihop oss inomhus med filtar och småhutter...

Idag är det Bellmandagen! Det måste firas, tycker jag! Så här får ni hans Epistel No 43, suveränt tolkad av Världens bästa Åkerström:



Om man inte tycker att livet självt är värt att uppmärksamma och fira varje dag finns det en uppsjö av tips på orsaker att hålla högtid. I morgon är det till exempel sjusovardagen. Det känns ju lite trist att den infaller på en arbetsdag... Andra dagar att se fram emot under sensommaren och hösten är exempelvis...

8/8 - kräftpremiär (samt internationella orgasmdagen... jag undrar om det är okej att fira den lite privat?)
13/8 - vänsterhäntas dag (ett tillfälle att erinra sig den tid då vänsterhänta fick smisk på fingrarna i skolan)
16/8 - surströmmingspremiär (Mmmm... Gotti!)
1/9 - fluortantens dag (den tänker jag dock inte fira...)
4/9 - skolans dag (SKA definitivt högtidlighållas!)
10/9 - klamydiamåndagen (suit yourselves...)
19/9 - Talk Like a Pirate Day (Arrr!... lexikon)
4/10 - kanelbullens dag (gissa om jag firar den!)
5/10 - World Teacher's Day (hoppas det finns kanelbullar kvar!)
13/10 - International Suit Up Day (slirre !)
1/11 - internationella vegandagen (nemas problemas)
19/11 - internationella mansdagen (vasaninuråallagnällspikar?)
21/11 - musikfri dag (skulle knappast tro det, va')
22/11 - stora M-dagen (då bland andra Marie J, Malin A och jag fyller år)
21/12 - domedagen (infaller enbart 2012... men kommer att fetignoreras till förmån för...)
21/12 - vintersolståndet (tänkte ställa till med ett redigt midvinterblot, helt enkelt)

... och om detta inte räcker för er festprissar och vardagsförgyllare så kan ni alltid kolla här, för fler uppslag.

Själv ska jag lyssna på P1 nu, och kaffa en stund.


Inga kommentarer: