torsdag 5 juli 2012

chris...

Jag hade verkligen velat gå på Putte i Parken igår. Men jag tyckte faktiskt att endagsbiljetten inte riktigt var värd sitt pris, när det i stort sett bara var Chris Cornell jag ville se och höra. Å andra sidan ville jag ju det väldigt mycket.

Nå, vad är väl en bal på slottet. Jag ser mig aldrig tillbaka för att ångra saker jag inte gjorde. I stället försöker jag göra så mycket som jag kan, men när jag gjort ett val så har jag. Och jag hade en mycket trevlig kväll med uteserveringshäng, denna ljumma fina sommarkväll, tillsammans med Ulla & The Hot Flash Club.

Nu är jag faktiskt inte alls raljant utan det var något som kom upp på tapeten - eller kanske på bordet? - tidigt under kvällen; att alla (utom jag, men jag sa inget) är i den fas i livet då värme kommer och går, helt oinbjudet, och att det därför var skönt att sitta i skugga... Vilket fick mig att tänka på Nancy Thayers The Hot Flash Club. En varm, uppriktig (fast i och för sig på ett amerikanskt vis...) och underhållande bok som jag faktiskt kan rekommendera. Chick lit för vuxna kvinnor - hen lit, alltså! ;)

Hursomhaver var det roligt att träffa Ulla igen (som alltid) och också att se lite nya ansikten. Goa och roliga damer!

Inga kommentarer: