tisdag 3 juli 2012

elsie


Häromkvällen såg jag ett teveprogram om och med Elsie Johansson och insåg att här är en intressant svensk författare jag mestadels bara känner till namnet. En spännande kvinna som debuterade som författare när hon var närmare femtio år (bara en så'n sak, va'!).

Så jag kontaktade snabbt en av mina dealare på bokborsen.se och beställde dels Sin ensamma kropp och dels Berättelsen om Nancy (Glasfåglarna, Mosippan, Nancy). Den förstnämnda kom med posten igår och i eftermiddag läste jag den (ja, jag läser snabbt och dessutom oavbrutet - är det semester så är det...).

En vacker, levande och tankeväckande berättelse om åldrande, om lust och om att få, vilja och våga vara någons Du. En historia som på ett eller annat vis kommer att vara min, och din, en dag...


Inga kommentarer: