tisdag 31 juli 2012

solfångare

Solen är tidig. När jag vaknar, lite före sex, skiner den in lite snett i mitt arbetsrum mittemot sovrummet. När jag duschar lyser den in genom badrumsfönstret och när jag gör kaffe är den plötsligt borta. Ersatt av tisdagsgråa tristmoln. Och jag känner hur trött jag är. Trött i huvudet och trött på locket för örat som nu verkar vilja permanenta sig. Jag får nog köra inom apoteket efter jobbet och se om jag kan tjacka upp mig på lite medikamenter.

På radion får jag höra att SKL ska försöka attrahera unga akademiker till arbeten inom den offentliga sektorn, och främst då inom vård och skola. Joråsåtte... De kan ju börja med anständiga löner, arbetsvillkor och utvecklingsmöjligheter?

Jag känner mig sur och kinkig. Så vill jag inte ha det. Ljuset jag tände nyss har slocknat. Jag tänder ett nytt, fyller på kaffemuggen och taggar med lite musik. Försöker intala mig att tisdagar också kan vara meningsfulla och roliga dagar!

Inga kommentarer: