fredag 13 juli 2012

finfint

Det blåser som vore det höst ute. De stora träden på tomten vajar tungt och det susar och brusar från skogen på andra sidan vår lilla väg. Solen lyckas inte locka ut mig utan jag sitter i soffan, efter en god frukost som Mats fixade fram medan jag vaknade till liv, och läser. Jag har nu gett mig in på Viveca Lärns serie om Saltön. Första boken: Midsommarvals.

Det är skönt med semester. Just det där att kunna göra det som faller en in, för stunden. Det skulle inte förvåna mig om den här dagen slutar med någon form av sypyssel. Igår slutade den med en underbar film om John Keats, som dog rock 'n rolldöden redan 1821... för att sedan följas av Amy Winehouse, Jimi Hendrix, Jim Morrison, Janis Joplin, Nick Drake och ett antal andra unga begåvningar.

Inga kommentarer: