torsdag 26 juli 2012

vilan

Lång dag idag, kändes det som. Och samtidigt... sakta knyts försiktigt trevande band, lite löst, med nya arbetskamrater... och jag får undan allt jag tänkt mig. När jag slutar för dagen och kör hem med Elizabeth Bergs The Year of Pleasures i bilens CD-spelare ger jag mig själv en vilodag, träningswise.


Jag åker hem och plockar upp ett par uppgifter och åker till banken för att lösa in lönechecken från nya jobbet. Att ingen av oss tänkte på att jag skulle uppge mitt bankkonto, när jag fyllde i mina anställningspapper? Hämta ut lön... när gjorde jag det senast? Och dessutom var det Nordea som visade sig ha flyttat sitt kontor in till stan i april. Lyckligtvis ligger Swedbank kvar och de inte bara löste in checken utan satte in pengarna på mitt konto, dessutom. Gott det.

Kvällen är ljum och tyst. Ingen vind. Jag tror det får bli en god bok (Värmebölja av Viveca Lärn) på altanen, i det bästa av sällskap... Vilsamt. Välbehövligt.


Inga kommentarer: