onsdag 11 juli 2012

oslo t o r


Det är faktiskt rätt smidigt att köra mellan Karlstad och Oslo. Vore det inte för att det är ett rent helsike att få parkering på Grønland (och antagligen i resten av Oslo också, för den delen) så skulle bilen vara ett bra alternativ fler gånger. Men jag tror det får blir resa med tåg eller buss ändå, såvida jag inte har alltför mycket mammapackning med mig (läs: bullar, hembakt bröd, svenskmat och prickasenter).



Att träffa mina barn får mig alltid på det mest strålande humör och gårdagens melankoli är som bortblåst. Fatta vilka underbara människor jag fått förmånen att starta upp, va'!?


Oslo var som det brukar och i ett av husen nedanför tjejernas balkong bor Simon, den gamle falkenbergaren. Vi vinkade på honom när han gick upp på sin terrass för att röka.

Inga kommentarer: