onsdag 3 juli 2013

cocacola och ingefära

- Man kan ju dricka kaffe och äta wienerbröd också, säger Annhelen.

Visst kan en det. Men vi är väldigt överens om att vi hellre promenerar och pratar. Vi tog en annan runda än i fredags. Lika kuperad men lättare terräng. Inte en massa knöliga rötter och sådant (vilket jag i och för sig kan gilla, det också). Men det är egentligen sådant jag inte tänker så mycket på medan vi går där och pratar om precis allt möjligt. Jag tror vi pratar om en del omöjligt också. Lika skönt för själen som för kroppen. Och mina Meindl blir allt skönare att gå i!

Lite djur har jag också spanat in. En ekorre som på något mirakulöst vis lyckades klara sig undan att bli överkörd av mig. En broms och lite andra flygfän. En tjock, mörk fågel som lågsniffade genom skogen där vi gick. Och en trana på ett gärde, när jag körde hem.

Igår fick jag förresten ett litet roligt paket från vännen Ulla. I det låg ett kuvert med frön och tre härligt doftande pelargoner. En av dem doftar... cocacola, en annan svagt av ingefära?


Nu tänkte jag ligga i soffan, tills det är läggdags, och se filmen om Cornelis.


Inga kommentarer: