onsdag 10 juli 2013

växlande molnighet

Snygg torkduk till telefonen!

Idag gav jag mig själv en vilodag från powerwalkandet. Vi gick en hel del i Karlskrona igår och jag känner i benen att de behöver pausa lite. Inte från att gå - det blir nog en hel del av det även idag - men från det där explosiva, utmattande. I morgon kommer jag att orka desto mer!

Fin julimorgon här. Molnen flyger över himlen och ibland skymmer de solen, men det känns helt okej. Inga planer på att ligga på en strand att steka och då spelar det faktiskt ingen större roll.

Kaffet smakar så gott och på radion är det nyheter. Malin sover nog än, tror jag. Jag väntar med frukostbestyren. Jag är fortfarande mätt av all den där glassen jag tryckte i mig igår. Det är en himla tur att jag äter glass så väldigt sällan. Jag har nästan alltid en bytta i frysen, för det är bra att ta till om jag får lite oväntat fikabesök men den får stå där ifred. Men köpa glass ute? Troligen en gång per sommar. Och det här var en rejäl gång!


Planer för dagen är nog en tur till Öland. Mest bara se oss omkring. Njuta landskapet. Samtala. Fika. Promenera. Stickningarna åker med. Det är så himla trivsamt att sitta på något fint ställe, dricka kaffe, småprata och sticka. Dessutom kör Stickklubben (samma tjejer som också har den sköna Stickpodden) stickcafé på Ölands Folkhögskola ikväll och om vi orkar och har lust stannar vi nog till där.





Och när vi kommer hem har Katten fått sin överraskning; hans Mamma (min Jenny) kommer idag! Det ska bli kul att se hur han reagerar på det! Jag vet att jag blir glad, i alla fall!






Inga kommentarer: