tisdag 30 juli 2013

road trip!

Det har varit en förjävlig natt. Hur jag än har legat har jag haft ont. Somnade. Vaknade. Låg vaken ett par timmar. Somnade om. Vaknade till. Ja, ni fattar.

Men... idag bär det av. Mot en älvdal, en bra bit norrut. Jag får ta det i etapper. Stanna och röra på mig emellanåt. Det ska nog gå bra. Jag kör till Östra Ämtervik (typ Sunne) och hämtar upp Kia och sedan fortsätter vi norrut, in i kvällen. Lite random tripp som kan bli precis hur bra som helst! Jag tänker det blir fantastiska samtal, många skratt, återseenden av platser och kanske också människor, en stor skvätt nostalgi, nålbindning och annat hantverk och älven - hela tiden älven - och blånande berg.

Så här såg det ut från min arbetsplats på Långberget, när det begav sig. Det ska bli roligt att se hur det ser ut nu! Antagligen inte särskilt olikt - en del ting är om inte eviga så åtminstone långlivade...


4 kommentarer:

ming wan lee sa...

underbart!!! ha nu en riktigt skönt tripp och så håller jag en tumme för ryggen. Kram

magda sa...

Ja, det ska bli fint! Och TACK för tumhållningen. Den behövs...

ming wan lee sa...

en *skön tripp. För tidigt för mig här ;)

magda sa...

För mig också, uppenbarligen! Jag såg det inte ens! ;)