onsdag 24 juli 2013

iskallt

Kvällen har jag tillbringat i soffan. Sett Historieätarna (SVT1) och fällt en del tårar till en sorglig dokumentär om de sista månaderna i en cancersjuk kvinnas liv (Kunskapskanalen).

Av en helt annan anledning kollar jag mitt konto och upptäcker en konstig kommande insättning. Det visar sig vara min lön, men det har dragits många tusen mer i skatt än vad som brukar dras. Halva lönen dragen..? Kalldusch. Och oförklarligt. Jag får ringa lönekontoret i morgon och hoppas att det finns någon där - semestertiderna till trots. *muttra*

Nu har jag lite ont i magen. Jag avskyr ekonomiskt meck och jag har faktiskt planer för resten av semestern. Lika bra att jag går och lägger mig.

Jag kan inte bestämma mig vilken av låtarna jag ska länka till, så ni får båda.


Inga kommentarer: