torsdag 10 oktober 2013

först till kvarn..?


Dags för lite fördjupning för ES1! :)
Nej, jag ska inte mala något. Men idag var jag nog uppe långt före varenda tuppfan. Duschad, klädd och med en tvätt rullandes i maskinen. Kaffe i Frökenmuggen. Jag ska lämna bilen på verkstaden, vid sju, och därmed försvinner ännu en sak jag annars kan riskera att glömma. Sedan blir det en skön prommis till jobbet och dagen som ligger framför mig är såpass planerad som den kan bli.

Kolsvart ute och milt och fint. Jag går ett varv runt mitt gamla matsalsbord och tycker det blivit fint nu! Ja, jag är ganska lättroad. Men för mig är detta att fynda och måla om och fixa och göra mycket roligare än att bara åka till möbelaffären och köpa något helt färdigt! Dessutom är jag ju ett stort fan av risajkling. Nästa steg blir kanske att äntligen göra något åt mina två vintagefåtöljer som jag köpte för några tior på en loppis? De är dock lite mer utmanande än matsalsstolar.

Idag får vi veta vem som får årets nobelpris i litteratur. Ja, jag tycker det är spännande och har ju mina egna favoriter. Murakanis namn har jag också sett nämnas... det skulle absolut funka!


Inga kommentarer: