måndag 7 oktober 2013

hjärta, hand, hjärna


En blir trött av att måla stolar. Jag hann utnyttja dagsljuset och tog sedan hjälp av artificiellt dito och kanske var detta sista strykningen. Kanske. Imorgon ska jag se om jag hinner gå och kolla på tyg. Vad övrigt är är tystnad och mörker. Orkar inte teva och inte spela musik.

Jag är glad för min dag. En god måndag att lägga till handlingarna, full av arbete och möten med andra människor. Planering ligger för ett par dagar framöver. Jag har säkert glömt något. Men jag har kommit ihåg att ringa verkstaden. Läsa in mig på jobbrelaterade grejer får bli en annan kväll.

Resten av den här viger jag åt sängen och en bok. Kanske en mugg te, också.


2 kommentarer:

ming wan lee sa...

glad att du prioriterar dig och glad att Promise and the Monster fastnade! underbara röster när det passar, kanske en regnig höstdag...

magda sa...

Igår kväll var det i alla fall grått och trött. ;)