torsdag 10 oktober 2013

tufftorsdag

Klockan är snart tio och jag har gjort precis ALLT som stod på min långa lista. Till och med beställt nya linser! (Ja, och pellets...) Huset är okejfräscht, tvätt tvättad, golv dammsugna och våttorkade, bilen står på verkstaden, naglarna är nylackade, håret klippt och färgat, jag har lagat min splajs nya ryggsäck som gick sönder, plockat och pysslat och bäddat gästsängen och whatnot. Nu kan fredagen få komma - den Fina! Och sköna väninnan Malin!

Själv ska jag krypa i säng och kanske påbörja en omläsning av någon av Alice Munros noveller. Baföratt. Hur coolt var det inte, förresten, att jag och kollegan Susanne pratade om hennes så sent som igår, att jag erbjöd henne att låna en av mina böcker, att jag kom ihåg att ta den med till jobbet imorse och lägga in på hennes arbetsrum INNAN vi visste att hon skulle få nobelpriset!? Extremt coolt, om någon frågar mig.

Inga kommentarer: