söndag 20 oktober 2013

tji ångest

Jo, men jag tog mig ju ur sängen till slut. Iförd nattpajtan, mysbraller, raggisar, sjal och morronrock kasar jag omkring i huset och småplockat. Vattnar mina växter, slänger i någon maskin tvätt och går ett varv med dammsugaren, i sakta mak. Dricker te och äter satsumas. Funderar lite på packning. Fyller på ljus i alla ljuslyktor så att det bara är att tända dem när skymningen faller. Lyssnar på Pink Floyds Animals, ser ut på regnet som strilar ner och bara är i stunden.

Söndagsångest är inget jag känner av. Jag vet vad den är och vill inte ha den tillbaka.

Nu ska jag se The Classroom Experiment, pt 2, liggandes i soffan med kuddar och gosiga filtar.

4 kommentarer:

ming wan lee sa...

tag en styrketår i teet, det brukar hjälpa mot nästäppan och den begynnande ångesten :) krya på dig Magda!

magda sa...

Ja, det skulle jag kanske göra? Men sprit och paracetamol är ingen bra kombo, säger levern. ;)

ming wan lee sa...

jag undviker helst fabriksmonterad kemi... ;)

magda sa...

Jag också. Men när det är såhär har jag inget val, som jag ser det. :/