fredag 25 oktober 2013

pit stop dubai

Bilden har jag snott. Som vanligt vill inte min lur lira i fria wifi, när jag vill...
Mer än femhundra mil från Köpenhamn är det +31 grader, när klockan är elva på kvällen. Än är jag inte särskilt trött, men jag är torr och sliten i luftvägarna efter sex timmar på planet. Vid gott mod, dock! Har hittat en skön vilfåtölj som jag ockuperat för natten. Hotell känns ovärt för bara några timmars sömn. Här halvligger jag, sippar kall juice och spanar på oljeshejker. Det är dock ganska glest mellan dem. De har väl egna flyg, tänker jag. Men det var intressant att flyga över Persiska viken i nästan hela dess längd och så gott som hela tiden såg en ljusen från stora tankers och oljeriggar som ser ut som små facklor, från en mils höjd, där de lyser upp havet vida omkring. I själva verket måste de ju vara gigantiska.

Vi säger väl så. Hörs!

Eders [nästäppta],
-M.

Inga kommentarer: