tisdag 8 oktober 2013

sång- och dansnummer

Mug shot.
Jag hade finbesök på en av mina lektioner idag, som ett led i urvalsprocessen till förstelärare. Det var en utvecklingsledare från bildningsförvaltningnen och en rektor (inte min egen). Vi bestämde det ganska sent igår eftermiddag och jag hade ju redan tänkt kring lektionen och såg ingen anledning att ändra den. Jag jobbar ju som jag jobbar och vi håller på med arbete kring ett tema. De fick liksom komma in media res, ungefär. Största gruppen hade jag också. Men just lektionsbesök är lugnt, tycker jag. Det är min hemmaplan. Att de sedan fick se mig göra en trippel salkow (med skruv!), på en femöring, när hela nätverket la ner och vi varken kom åt själva uppgifterna eller länkarna var ju egentligen bara ett plus. Jag har för längesedan slutat upp med att bli hispig när sådant händer och har alltid ett litet äss att dra fram i rockärmen. Dessutom är svajande uppkopplingar och seg lärplattform en del av vår vardag och det är bra när någon från förvaltningen ser det i skarpt läge... Vi hade ett bra samtal efteråt och jag har ingen som helst aaaaning om vad de egentligen tyckte, utöver vanliga artigheter, så jag vet inte mer om tillsättningen nu än vad jag visste igår. Time will tell.

Mot slutet av dagen var det arbetslagsmöte och vi blev sittande kvar en god stund efteråt. Jag hade tänkt köra direkt ut till mysiga stickcaféet på The Tea Room, men fick ett mejl att de fått ställa in det ikväll. Så här sitter jag nu, ganska urlakad och funderar på om det finns något vettigt jag kan företa mig. Hade jag hunnit kolla in tyg kunde jag fixat stolssitsarna. Kanske bara sticka en stund och kolla Babel, på SVT Play? Skriva? Hänga på Youtube och kolla skön musik..?


Inga kommentarer: