söndag 15 april 2012

bloggeliblogg

Det blir inte så mycket bevänt med bloggandet när jag är med min älskling. Å andra sidan händer det inte mycket i hans garage, heller. När jag är här. Vi har annat för oss.

Gårdagen startades upp med en långpromenad (efter stillsam frukost, givetvis) som avslutades med lite vardagsdramatik då en stackars* kille lyckats med konststycket att köra ner med sin Cadillac 56:a i ett krondike. Synd på så rara ärter. Gåtfullt hur detta kunde hända, men vår gissning är att han satt och fipplade med biltelefonen och tappade kontrollen över det två ton tunga fordonet. Bärgaren som tillkallats orkade inte dra upp bilen men när vi senare passerade med bil efter att ha kört ett litet ärende, höll en större bärgningsbil på att dra upp den.




*Jag säger stackars för jag kan inte annat än tycka väldigt synd om honom. Bilen var ju ett renoveringsprojekt redan innan, men nu lär han ha tre gånger så mycket arbete att vänta. Snacka om lärpengar...

Inga kommentarer: