tisdag 17 april 2012

coffee time

Kaffe smakar alltid gott, men aldrig så ljuvligt som när jag drar i mig de första klunkarna ur den första muggen för dagen. Den fylliga, rika aromen och den förväntan jag känner när doften når min näsa, just när jag häller upp kaffet ur kannan. Förväntan inför dagen och det där stilla pirret när jag tänker på en helt ny dag att göra något bra av.

Jag ska börja med att köra till miljöstationen innan jobbet. När jag städade källaren igår eftermiddag bar jag ut alla tomma pelletssäckar, allt som ska till pappersåtervinningen, flaskor och glasburkar och PET-flaskor som ska pantas. Sedan blir det en fullpetad arbetsdag som avslutas med arbetsplatsträff. Därefter har jag lite planer på att ta ett litet effektivt röj i trädgården. Jag vill ju att det ska se extra prydligt ut, nu när det är ute till försäljning och allt.

Men, för att återgå till det primära; nu ska jag avnjuta de där första munfullarna kaffe!

Inga kommentarer: