onsdag 4 april 2012

om böcker

Aldrig är arbetet så roligt som när jag står mitt i klassrummet och frågor, tankar och idéer flyger genom luften som projektiler. Tänk att jag i princip har det så varje dag! Dialogerna, gensvaret... lärandet... som hela tiden pågår - en ständig belöning och utmaning.

En utmaning som driver mig att ständigt fundera, tänka, pröva nytt. Alltid försöka läsa mig något nytt. Eller plocka upp gamla kunskaper, vända och vrida på dem och ta reda på vad som händer om jag ¨ser dem i nytt ljus.

Just nu läser jag fortfarande Nu ler Vygotskij av Anne-Marie Körling men också Aidan Chambers Böcker inom oss - om boksamtal. Att läsa skönlitteratur, att verkligen uppleva den och att samtala om den med andra - ovärderligt!

(Orrholmsgaraget är fullt av bilar. Och konst.)

Inga kommentarer: