tisdag 17 april 2012

fack

När jag började plugga till lärare för elva och ett halvt år sedan skaffade jag ett stort, knallrosa suddigummi som jag ser ut att kunna låta något av mina barn ärva, den dag jag trillar av pinn.

Jag köpte också ett pennskrin i buffelläder som jag kan lägga suddit i när den dagen nalkas.


I detta skrin finns allehanda förnödenheter som kan tänkas komma till användning i klassrummet, på konferensen eller däremellan. Där finns blyertspennor med och utan stift, olika kulspetspennor (gärna med reklamtryck), en liten vässare, småskitiga suddigummin, gem av plast, en whiteboardpenna, två OH-pennor (fast jag aldrig använder OH...), ett par smala tuschpennor, gem av metall, en hårklämma och några tärningar av varierande storlek och kulör, en liten berlock och... två mjuka plektrum. Jag undrar var de kommer ifrån? Det ena har legat i facket i åratal - det andra dök upp där för bara ett par veckor sedan..?

Inga kommentarer: