onsdag 4 april 2012

hetsläsning

Jag hade ett par småärenden efter jobbet och passade på att också kvista inom bibblan för att lämna tillbaka ett par böcker. Och det kan man ju räkna ut hur det gick...


(OBS! Kolla den jättelika mumsiga volymen underst!)

Mitt förra inlägg handlade om vikten av att läsa skönlitteratur. Naturligtvis måste man läsa en del facklitteratur också, men det gör man ju ofta i ett bestämt syfte. Som nu, till exempel, då jag avser att skaffa mig en massa inspiration, idéer och vetenskaplig grund för mitt arbete med skönlitteratur i mina ämnen. Samt ren och skär njutning, genom att läsa en biografi över Gud... förlåt... Leonard Cohen.

2 kommentarer:

Laura sa...

Härligt! När jag ser såna sköna högar med böcker blir jag varm inombords. Att de är lånade på bibblan ger ett jättestort plus i kanten! Trevlig läsning :-)

magda sa...

Tack, Laura!
Biblioteket har alltid varit som ett andra hem för mig - oavsett var jag bott!
Trevlig helg till dig!