onsdag 25 april 2012

ö-tur

Jag drar på mig jackan och går ut i solen. Skeppsholmen är en underbar liten plats att strosa på. Änder och andra fåglar simmar längs kanterna, utsikten är härlig och på östsidan ligger alla dessa båtar som [lyckliga?] människor bor på. När jag sakta går förbi hör jag morgonbestyr. Klirret av en kaffekopp mot ett fat, en radio spelar lite musik och någon vittjar sin brevlåda i jakt på morgontidningen.

Så här pass tidigt på morgonen får en också ha promenaden ganska mycket för sig själv. Det är en bra sak, innan jag beger mig in i vimlet med folk och tunnelbana och whatnot. Jag försökte verkligen tänka på dagens möte och någon aktuell fråga som jag skulle kunna imponera på referensgruppen med. Men hur bra går det att tänka på Skolverk och nya läroplaner och utvecklingsbehov när vattnet kluckar under kajen och det doftar nytjärad båt?




Efter promenaden satt det fint med frukost och KAFFE.


Inga kommentarer: