onsdag 11 april 2012

damn you, murphy

Huset är ännu tyst och jag kan höra hur det prasslar från köket därnere, när älsklingen öppnar ett nytt paket kaffe. Jag ligger kvar i sängen en liten stund och lyssnar på hur han ställer fram muggar och ost och skär upp kumminbrödet jag bakade i måndags. Det håller sig saftigt och gott i flera dagar. Snart kommer han att sätta på lite musik också och då vet jag att frukosten är färdig. Dags för mig att göra entré. Eller åtminstone tassa ner i köket.

Ute är det grått och vått. Vad annat är att vänta när 1. jag har ledigt och 2. älsklingen nyligen hämtat hem sin nya mc (och 3. har ledigt, han också)? Men vi skrattar Murphy rakt upp i ansiktet och förströr oss inomhus med allsköns grejande, mys och pyssel.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Myyysigt ni har det!! Hur lång påskledighet har du egentligen? :)

magda sa...

Tio dagar! :)