torsdag 28 november 2013

bits and pieces


Jag har fastnat lite i app-träsket. Just nu är det Quizkampen och Bitstrips som gäller. Helt oskyldiga små förströelser som ger mig en stunds avkoppling här och där. Troligare: det är ungefär på den intellektuella nivå jag pallar vara just nu. Jag borde verkligen sett programmet om Thomas Quick och den sektliknande tillvaron på Säter, häromkvällen. Jag borde också läsa vidare i Americanah och läsa DN från första till sista sidan, varje dag. Jag borde kanske också kommentera Silvio Berlusconi, vaccineringssituationen i Syrien (polio) och hurusom Iran är på väg in från kylan (och hur kul är det att vara amerikan i Saudi då - eller gift med en..?). Men världen får vänta ett par, tre veckor till. Jag tröstar mig med att jag åtminstone varken har några plagg med angora i, eller stickar i dito garn...

I morgon bitti är det jag som tjyvstartar. Jag "måste" ju hänga upp stjärnorna redan ikväll. Varde ljus i mitt hus! Väck med kolsvarta tröttmorgnar. Fram för lite ljusare tröttmorgnar! Får jag sedan tillbaka min bil så kommer det att kännas rätt okej. Igår var den ÄNTLIGEN klar och gubbarna körde den till besiktningen i Nybro. Väl där visade det sig att deras datornät låg nere... och gubbarna hade inte tänkt på att ta med sig besiktningsprotokollet. De hade t o m mage att fråga mig om jag hade det hemma... när både de och jag vet att jag lämnade det när jag var där och påpekade att de inte gjort det de skulle... Hmm... snart tycker jag inte att den där verkstan är så charmig, längre...

Om mannen som uppfann elektriciteten hade levat idag hade han varit 71 år... Nu är han istället för evigt ung.

2 kommentarer:

Catarina sa...

Hej!
Kikar in en runda på din trevliga blogg, och jag lär återkomma:)

magda sa...

Du är välkommen! :)