fredag 22 november 2013

tgif

Koret, Lunds domkyrka.
OK. Fredag igen.

Nuförtiden händer det så ofta att det känns tjatigt att upprepa det hela tiden. Inte desto mindre är det väldigt skönt. Veckan har varit... ÄR... krävande och nu behöver jag min vila, min avkopplade samvaro med sköna vänner och min egentid. Inga planer alls för kvällen. Antagligen ska jag ligga och avlida i min soffa, bara, och höra hur katterna rumsterar försiktigt under den.

Avlida, skriva och dricka champagne. Låter inte det som en lagom dekadent fredagskväll i en By i ett becksvart litet hörn av det småländska höglandet?

Just dekadens är en lite underskattad förströelse. Jag behöver öva mig lite.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på din dag!

ming wan lee sa...

champagne är en toppendryck för humöret, jag anser att den borde ordineras ;)

magda sa...

Cuby... TACK!
ming... Sannerligen!