onsdag 6 november 2013

morrontankar vid mitt köksbord


När jag för en gångs skull kommer ihåg, tidigt på kvällen, att dra ut soptunnorna till gatan inser jag i samma stund jag vänder dem ryggen, ute vid grinden, att det är fel vecka. GAH! Nå, jag fick mig ju en mikropromenad, i alla fall. Och jag kunde njuta en liten stund av en vacker stjärnhimmel som förebådade ett litet temperaturfall. Och visst, när jag steg upp idag visade termometern + 0.6. Men det är ändå en härligt mild höst. Så disigt ute att jag först trodde det var kondens på mina fönsterrutor.

Onsdag, alltså. Bra dag för massivt arbete. Idag ska jag, förutom ett par lektioner i eftermiddag, läsa och lyssna igenom en komma fyra miljarder elevarbeten och ge feedback på dem. Jag tycker det är kul - inte minst sedan jag fullt ut anammat Dylan Wiliams tanke om att feedback ska ge mer arbete för mottagaren än givaren... ;-) Sedan ska jag planera upp ett nytt ämnesområde i en av religionskurserna och fila på en blogg som jag tänkte ha som en renodlad lärarblogg. Jag har ju redan en sådan men det känns som att jag vill starta upp en ny och låta den gamla vila i frid. Eller... hmm... jag får se...

Tror jag ska göra slag i saken och boka flygbiljett idag, förresten! Fast den här gången bokar jag flyg in i Saudi. Vad är oddsen för att det då står i mitt visum att jag måste anlända landvägen..? Just det, ja. Jag ska kontakta ambassaden också... *morr*

Inga kommentarer: