söndag 3 november 2013

on the flipside

På andra sidan av resemyntet ligger ju packa, packa upp och... shoppa. Jag är inget vidare på att shoppa. Eller så är det just det jag är. Turistprylar går fetbort liksom mycket annat. Men visst handlar jag, jag också. Här är allt jag köpte:

En ghutra, dadlar, te och kryddor, en siwak , oundgängliga flipflops, en
dagstidning och så lite flärd: älsklingsparfymen (samt lite litteratur jag hittade
på flygplatserna i Bahrain och Dubai)...
Vad gäller packning, däremot... det har jag fanimej svart bälte i! Förutom två toppar och en jeanskjol var det bara det här som inte kom till användning:


Men det blir ju Halloween igen, så... och nu är allt dessutom uppackat och sista maskinen tvätt strax redo för hängning. Jag har fått veckans post och hjälpsamma grannen Ros-Marie fick en burk saffran som tack! Jag borde köpt något till Fatima också, som var den som ställde upp soptunnorna och plockade upp kringflugna soppåsar... det får bli en fin blomma istället!


Inga kommentarer: