fredag 29 november 2013

sitting on a cornflake...

Jag sade: Varde ljus. Och det blev ljus. Morgonen känns lättare. Kanelkryddat kaffe med en slatt ovispad grädde i får bli min stabila frukost. I hallen står en röd resväska packad. I helgen ska jag umgås med två av mina barn, och en ny familjemedlem i form av en dotters sambo. Det blir fint.

Först en arbetsförmiddag med lektioner, förberedelser inför nästa vecka och så trivsam fredagsfika, förstås.
Det blir nog bra, det här.




Och på radion säger de att den här vintern kan bli något alldeles extra när det gäller norrsken. En kan se norrsken även på mina breddgrader. Det är så vackert och samtidigt lite mystiskt och kusligt...



2 kommentarer:

ming wan lee sa...

underbart! jag älskar ljus i alla former och ser fram emot årsskiftet med utlovade norrsken, även på våra breddgrader :)

magda sa...

Ja! Vi hade ett synligt i mina trakter för två vintrar sedan... Spektakulärt och magiskt!