måndag 11 november 2013

garasjen...


När jag spettat bort en svårförklarlig isskorpa från framrutan (regn hela natten och plusgrader...) körde jag bort till verkstan. Tog besiktningsprotokollet i näven och stegade in på kontoret. Chefen själv satt där och drack kaffe. Han sa "hej" och jag sa "hej" och sedan sa jag inget mer utan räckte fram pappret. Han fick läsa det två gånger innan polletten trillade ner. Sedan menade han 1, att han fått en lapp på vilken det stod "höger" och att det nog stått "höger sida" även i det gamla protokollet (som han inte hade men skulle plocka fram) och 2, att fjädern på högersidan också varit av (vilket ju känns lite märkligt att besiktningskillen skulle ha missat?)...

Hur eller hur så byts vänsterfjädern naturligtvis ut, givetvis helt utan kostnad för mig, och dessutom tar de hand om besiktningen och därmed förenliga kostnader...

Men det är störigt ändå. Väldigt störigt. Till och med nu när jag haft hela helgen på mig att bli lite mindre arg.

Bloodline - Slayer (brutalvolym!)

Inga kommentarer: