onsdag 27 november 2013

downhill

Hiroshige...
Veckopuckeln avklarad och nu är det smutt utförsåkning resten av veckan. Ikväll lyckades jag gå hem före fem (återbud på sen extralektion) och handlade lite norgeförnödenheter inför helgen.

Dessutom har jag kört en maskin tvätt, vikt ihop och hängt undan en annan och askat ur pelletsbrännaren och fyllt på en dryg veckas förbrukning. Diskat. Ätit lite. legat på mage på vardagsrumsgolvet och talat uppmuntrande till katterna, som idag satt under soffan - fast i den främre delen. Det går framåt.

Idag gav jag mig själv en tidig julklapp. Ett abonnemang på Videoscribe. Jag har, mest på kul, snickrat ihop en liten film om interrogativa pronomen som jag ska tvinga mina elever att se... Jag tänker att jag kommer att ha galet mycket nytta - och nöje! - av detta program.

Jag lyssnar på Yacoubians hus, dricker en mugg te och längtar till sängen.

Inga kommentarer: