tisdag 12 november 2013

hata soptunnor

Det är kallt ikväll också, eftersom jag har haft sotaren här idag och pannan då måste vara avstängd hela dagen. Ute är det rått och vått. Då lockar det inte alltför mycket att behöva gå ut för att släpa fram soptunnorna till gatan. BLEH

*går ut och gört*

Tillbaka. Jag passade på att diska också. Inte ute, men när jag passerade köket, alltså. Jag vill ha lite lagom ordning tills imorgon efter jobbet, då jag har middagsgäster.

Påställd vecka det här, förresten. Arbetslagsmöte gjorde dagen lång, idag. Trevligt arbetslag och fattade beslut gör det hela roligare - tillsammans med gott fika. Imorgon är det sällskap till middagen. På torsdag efter jobbet är det premiär för vårt pedagogiska café. Och fredag eftermiddag blir jag sambo...

I min brevlåda idag: Chimamanda Ngozi Adichies Americanah. Jag ska börja läsa den ikväll, så det blir alltså tidig läggning. Förhoppningsvis får jag också hem Pappan och havet, av Tove Jansson, innan helgen så jag kan vara med från början i bokcirkeln i Lundströms bokradio. Jag vill ju gärna vara med i en bokcirkel, även om det blir lite halvpassivt. På försommaren kollade jag ju upp om det fanns några bokcirkelintresserade omkring mig och det fanns det ju. Men eftersom inte jag sparkade igång det hela (läs: pekade med hela armen) så dog det av innan det ens börjat. Ibland är det faktiskt så att jag tycker att Någon Annan kan se till att saker händer...

3 kommentarer:

ming wan lee sa...

sant! Både att det är trist att komma hem när det är kallt och rått och att dra igång saker (bokcirklar) som snart rinner ut i sanden. Orka liksom! Men jag antar att alla inte har samma ork eller prioritet. Litet avis blir man på de vänner som har lyckats hålla igång en bokcirkel under flera år och som dessutom träffas och lagar mat, bakar och pysslar och myser till det… men så länge en har en plan så har en ju en plan ;)

Sambo! cliffangers är ju kul. Såatte… :)

magda sa...

Jag hade kanske orkat hålla liv i den... men det vore, som sagt, kul ifall initiativ i högre grad kom från andra - ibland.

Men en vet aldrig. Kanske kör jag igång, ändå. ;)

ming wan lee sa...

det kan vara så enkelt att dina vänner väntar på en gnista? Om den lyfter eller inte beror på alla gruppen, inte på initiativtagaren… Ja, jag drar kanske igång igen jag med. Det verkar som om några väntar på det :)