torsdag 7 november 2013

rotmos

Matmässigt en ytterst märklig dag med intag av satsumas, lite honungsmelon, yoghurt, müsli, prinsesstårta och chorizo. Middag: rotmos. Jag undrar hur det skulle se ut och smaka om jag hade kört rubbet i mixern?

Det är intressant med förväntningar. Torsdagarna har en tendens att kännas extra utmanande och så blir det ofta som just idag; väldigt bra. Full speta, javisst - men kul! Jag är extra glad för små samtal med kollegor idag. Det betyder mycket! Och efter jobbet kom vännenkollegan Annhelen och änglade sig genom att plocka upp mig och svänga förbi verkstan så jag fick hämta min nylagade och nyservade bil, utan att behöva traska i fukten och halvmörkret. När mekaren visade mig de gamla bromsbeläggen undrar jag vad den förre egentligen sysslat med? Så snart borde de rimligtvis inte ha kunnat bli förstörda..? I morgon blir det ombesiktning.

Och... nu har jag gjort det! Bokat en ny resa till Saudi! WOOHOOO! Påsken ska "firas" i Dhahran och... Riyadh! Den här gången ska jag flyga till Dammam, och det blir givetvis andlöst spännande att se om konsuläravdelningen på saudiska ambassaden i Sth reder ut detta...


موسيقى موشحات وقدود حلبية

Inga kommentarer: