söndag 17 november 2013

full moon party?

Nej, inget partajande här ikväll. Det är ju söndag och min tevekväll. Men jag gick ut på altanen en stund och såg på den, fullmånen. Skönt blek mot den blåsvarta himlen. Ett vackert ögonblick som egentligen påkallade en rökig singelmalt och en cigarr av märke Cohiba. Men jag ska upp tidigt imorgon.

Kvart i sju är det samling vid skolan för avfärd. Den årliga kulturresan går i år till Lund och Malmö. Jag har faktiskt redan packat. Fyllt på mat och extra vatten till Vilma och Torsten. De klarar sig utan mig, någon dag. Jag tror till och med att de tycker det är skönt att få rota omkring här hemma på egen hand. På en byt- och säljsida på Facebook fick jag tag på en liten klös- och klättergrej till dem, idag. De kan ju klänga lite på den också.

I kväll är en sådan kväll då jag längtar. Men inte riktigt vet vart.

Inga kommentarer: