söndag 24 november 2013

så. slö. söndag.

Nu har verkstan tre dagar på sig att fixa sina klanterier...
Fast jag har ändå fyllt på lite pellets, kört - och hängt - ett par tvättar och varit hos Åsa och hämtat ett kattklätterträd, modell större. Jag kan också meddela att samtliga adventsstjärnor och dito ljusstakar fungerar. Dessutom har jag funderat kring en liten föreläsning jag ska hålla nästa vecka, på studiedagarna, och uppdaterat den en del. I övrigt har jag helgat vilodagen så mycket jag bara kunnat, så till den milda grad att jag somnade några minuter i soffan, nyss. Solen har försökt locka mig utomhus, men förgäves. Idag hade jag velat ha sällskap för att ta en långpromenad. Och det hade jag inte.

Jag lyckas oftast bra med att inte tänka på jobb om söndagarna, men idag har jag ändå låtit tankarna snudda vid det faktum att det bara är fyra veckor kvar till jul och att det likaledes är fyra evighetslånga veckor... När jag tänker på ledighet, hänga med familjen och ett rejält sjok egentid känns det väldigt avlägset. När jag tänker på kurser som slutar och ska examineras känns fyra veckor som en piss i Mississippi.

No rest for the wicked.

Inga kommentarer: